Projekt realizowany jest od marca zeszłego roku w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenie, Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej”.
Dzięki technologiom informatycznym usprawniamy komunikację w urzędzie, a nasi mieszkańcy i firmy działające na terenie powiatu zyskują sprawniejszą obsługę swoich spraw.
W roku 2014 zostały zakupione wyposażenia wszystkich Punktów Potwierdzania Profilu Zaufanego (PPPZ). W skład wyposażania każdego PPPZ weszły 2 biurka, 2 krzesła oraz zestaw komputerowy wraz z drukarką. Dodatkowo każdy punkt zostanie specjalnie oznaczony. Na budynkach gmin oraz wewnątrz budynków będą zamieszczone tablice informujące o lokalizacji PPPZ. Każda osoba, która potwierdzi profil zaufany w urzędzie gminy biorącym udział w projekcie dostanie prezent.
W ramach projektu zorganizowane zostały szkolenia dla pracowników Starostwa Powiatowego oraz pracowników poszczególnych gmin, których celem jest podniesienie umiejętności stosowania nowoczesnych rozwiązań IT w procesie świadczenia elektronicznych usług publicznych.
Poszczególne szkolenia dotyczyły następujących zagadnień:
- dokument elektroniczny – istota, cechy, aspekty prawne,
- zasady bezpieczeństwa systemów elektronicznych i komunikacji elektronicznej,
- tworzenie profesjonalnych dokumentów i szablonów w urzędzie,
- automatyzacja raportowania i analiza danych w urzędzie,
- zastosowanie i posługiwanie się podpisem elektronicznym i profilem zaufanym,
- ochrona danych osobowych i jej funkcjonowanie w systemach informatycznych,
- administracja bazami danych.
Pod koniec 2014 roku rozstała rozpoczęta procedura przetargowa na zakup systemu Elektronizacja konsultacji społecznych oraz zintegrowany z ePUAP system partycypacji budżetowej pozwalający na uczestnictwo mieszkańców w decydowaniu o budżecie wspólnoty samorządowej.