Głównym celem projektu jest podniesienie jakości kształcenia i atrakcyjności oferty edukacyjnej szkół zwiększające szanse 900 uczniów do zatrudnienia na rynku pracy poprzez wdrożenie programów rozwojowych w 15 szkołach zawodowych Powiatu Lubelskiego.
Projekt skierowany jest do uczniów następujących szkół: Technikum w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Niemcach; Technikum Mechaniczne, Technikum, Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 1 w Zespole Szkół im. Mikołaja Kopernika w Bełżycach; Technikum Rolnicze, Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 2 w Zespole Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Bełżycach; Technikum, Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół Zawodowych Nr 1 im. mjr. Henryka Dobrzańskiego w Bychawie; Technikum w Zespole Szkół w Niedrzwicy Dużej; Technikum Samochodowe, Technikum Mechaniczne, Technikum i Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół Techniki Rolniczej im. Wincentego Witosa w Piotrowicach; Technikum Pszczelarskie oraz Technikum Żywienia i Gospodarstwa Domowego w Zespole Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Praktycznego
w Pszczelej Woli.
Wsparcie dla uczniów w ramach projektu realizowane jest poprzez umożliwienie im uczestnictwa w następujących zajęciach pozalekcyjnych oraz pozaszkolnych:
-
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z matematyki, języka angielskiego, języka polskiego,
-
Laboratorium ECDL – zajęcia ECDL CORE,
-
Pozalekcyjne języki obce zawodowe,
-
Pozalekcyjne dodatkowe zajęcia specjalistyczne: Pracownia pozyskiwania dodatkowych produktów pszczelich, Szkolne Pracownie Diagnostyki Samochodowej, Atelier Smaku, Warsztaty spawalnicze,
-
Pozalekcyjne zajęcia Pracowni Procesów Cyfrowych,
-
Doradztwo edukacyjno-zawodowe i praktyki zawodowe w przedsiębiorstwach.
Projekt obejmuje również wsparcie dla 31 nauczycieli poprzez:
-
przeszkolenie 7 nauczycieli z zakresu egzaminator ECDL,
-
przeszkolenie 7 nauczycieli z zakresu sporządzania potraw kuchni polskiej i świata,
-
przeszkolenie 4 nauczycieli z zakresu spawalnictwa metodą TIG,
-
przeszkolenie 6 nauczycieli z zakresu diagnostyki samochodowej,
-
przeszkolenie 7 nauczycieli z zakresu opanowania technik DTP.
Projekt „Szkoły dobrych umiejętności” z pewnością pomoże podnieść poziom nauczania w szkołach Powiatu poprzez lepsze dostosowanie ich programów do potrzeb rynku pracy i wyposażenie uczniów nie tylko w szeroką wiedzę, lecz przede wszystkim w praktyczne umiejętności niezbędne podczas poszukiwania pracy i po jej rozpoczęciu. Dzięki niemu młodzi ludzie mogą zdobyć dodatkowe kwalifikacje potwierdzone odpowiednimi certyfikatami, a szkoły odpowiednio przeszkoloną kadrę, jak również nowoczesny sprzęt multimedialny i pomoce naukowe, które będą służyć jeszcze kolejnym pokoleniom młodzieży.
Koszt projektu wynosi 3 443 202,00 zł, w tym wkład własny Powiatu Lubelskiego wynosi 413 184,24 zł.
W ramach pozalekcyjnych dodatkowych zajęć specjalistycznych planowane są wyjazdy studyjne. Uczniowie zrekrutowani do Atelier smaku dodatkowo wezmą udział w Gastro Targach w Krakowie; uczestnicy Szkolnej pracowni diagnostyki samochodowej wyjadą do zakładów produkujących pojazdy samochodowe oraz na Targi Motoryzacyjne do Poznania.
W związku z tym, że w październiku rozpoczęły się zajęcia Atelier smaku, 40 uczniów z dwóch szkół, tj. z ZST im. T. Kościuszki w Bełżycach i ZSR CKP w Pszczelej Woli, miało okazję uczestniczyć w corocznych Międzynarodowych Targach HORECA. Impreza ta odbyła się w terminie 13-15 listopada 2013 r.
Podczas 21. edycji Międzynarodowych Targów Wyposażenia Hoteli i Gastronomii HORECA, połączonej z 12. edycją Targów Artykułów Spożywczych i Napojów dla Gastronomii GASTROFOOD oraz 11. edycją Międzynarodowych Targów Wina w Krakowie ENOEXPO, bogatą ofertę z zakresu wyposażenia hotelu, restauracji, małej gastronomii, artykuły spożywcze, wyjątkowe produkty regionalne i wina z całego świata zaprezentowało ponad 320 wystawców z różnych stron świata.
Na powierzchni ponad 7 tys. m2 spotykało się w Krakowie blisko 300 wystawców z kraju i zagranicy. Na targach prezentowana jest pełna oferta wyposażenia dla restauracji, barów, kawiarni, cukierni, stołówek, pizzerii oraz hoteli i innych obiektów noclegowych, a także artykuły spożywcze i napoje dla gastronomii oraz wina z całego świata. W trakcie Targów, oprócz prezentacji sprzętu do kuchni, hotelu i gastronomii, odbyły się liczne wykłady i szkolenia branżowe prowadzone przez ekspertów, degustacje produktów regionalnych, win, aromatycznych kaw i herbat.
Swoje umiejętności prezentowali mistrzowie – najlepsi bariści w Polsce, m.in. Elżbieta Citak (dwukrotna Mistrzyni Polski Coffee in Good Spirits 2011 i 2012) oraz Barbara Szparagowska (Wicemistrzyni Coffee in Good Spirits 2012). Wybrano także najlepszy ekspres do kawy dla gastronomii.
Kolejna edycja Targów HORECA® odbędzie się w Międzynarodowym Centrum Targowo-Kongresowym EXPO Kraków.
Nowy obiekt będzie jednym z najnowocześniejszych w Polsce i największym na południu kraju ośrodkiem wystawienniczym, który zapewni klientom oraz zwiedzających doskonały komfort. Znacznie podniesie rangę organizowanych wydarzeń i z pewnością przyczyni się do rozwoju Targów HORECA.
Wyjazd studyjny na targi gastronomiczne okazał się niezwykle cennym doświadczeniem umożliwiającym uczniom zapoznanie się z najnowszymi technologiami gastronomicznymi. Udział w tak prestiżowej imprezie daje możliwość zdobycia wiedzy i umiejętności niemożliwych do zrealizowania w czasie zajęć stacjonarnych realizowanych w szkołach.
Wyjazd okazał się cudownym przeżyciem, który na pewno zostanie w ich pamięci na długo. Być może wśród uczniów biorących udział znajdował się przyszły restaurator.
Grupa w ramach wyjazdu miała zagwarantowany również transport, noclegi i wyżywienie.
W najbliższych dniach 30 uczniów biorących udział w zajęciach diagnostycznych w ramach projektu „Szkoły dobrych umiejętności” wraz z opiekunami wyjedzie do Poznania na Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne MOTOR SHOW. W dniach 27 – 30 marca uczniowie będą uczestniczyć w największej w Polsce imprezie motoryzacyjnej, która poza niespotykaną nigdzie indziej ofertą wystawców, zaskakuje liczbą wydarzeń towarzyszących i rozmaitych atrakcji. Nasza grupa dołączy do grupy 100 000 zwiedzających, grona 1 000 przedstawicieli mediów oraz 200 wystawców, którzy będą tam obecni.
Międzynarodowe Targi Poznańskie to największy ośrodek wystawienniczy w Polsce.
Infrastruktura MTP to:
-
16 przestrzennych, klimatyzowanych hal – 110 tys. m2 powierzchni ekspozycyjnej,
-
teren otwarty profesjonalnie przygotowany do lekkiej zabudowy – 35 tys. m2,
-
komfortowe przestrzenie do rozmów i spotkań biznesowych oraz do wypoczynku,
-
81 klimatyzowanych, doskonale wyposażonych sal konferencyjnych o dużych możliwościach aranżacji,
-
zaplecze bankietowe,
-
24-godzinny strzeżony parking (blisko 1000 miejsc parkingowych); parking obsługuje pojazdy osobowe, dostawcze, ciężarowe i autobusy;
Korzyści z udziału w targach
Pełnowymiarowość wystąpienia:
-
ekspozycja na miarę planów i potrzeb
-
spektakularna prezentacja nowości
-
pokazy zastosowań produktu
-
spotkania z kontrahentami
-
konferencje prasowe
Efektywność zwrotu inwestycji:
-
Badania Exhibition & Event Association of Australia (Stowarzyszenia Targowego Australii) pokazały, że średnie wydatki w wysokości 9% budżetu marketingowego firmy poniesione na uczestnictwo w targach przynoszą zysk w formie 23% wzrostu działalności.
-
Według badań CEIR (Center of Exhibition Industry Research, FEBELUX): Federations of Fairs and Exibitions in Belgium and Luxemburg):
- 76% gości targowych ma określony plan działania
- 48% potencjalnych transakcji omówionych na targach nie wymaga dalszych wysiłków ze strony sprzedającego, aby zakończyć je pomyślnie
- finalizacja potencjalnych transakcji omówionych na targach kosztuje 56% mniej niż
tradycyjne wizyty u potencjalnych partnerów handlowych.
Kompleksowość oferty:
-
pomoc fachowej kadry
-
pełna aranżacja targowego wystąpienia, od budowy stoiska, poprzez organizację prezentacji, konferencji, po akcje promocyjne i reklamowe
-
rozbudowany serwis i najwyższa jakość
Matchmaking:
-
badania rynku, raporty branżowe
-
wyszukiwanie potencjalnych kandydatów do współpracy, inwestorów i kooperantów
-
organizacja spotkań z wytypowaną grupą partnerów handlowych
-
przygotowanie i obsługa misji handlowych
-
pomoc w działaniach marketingowych i promocyjnych
-
organizacja spotkań w ramach Klubu WTC i Międzynarodowych Giełd Kooperacji: w matchmakingowych spotkaniach w roku 2003 wzięli udział przedsiębiorcy z 17 krajów - Belgii, Białorusi, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Izraela, Kanady, Kazachstanu, Łotwy, Niemiec, Rosji, Słowacji, Ukrainy, USA, Wielkiej Brytanii i Włoch.
Targi Poznańskie wiele miesięcy przed rozpoczęciem wybranych targów zajmują się wyszukiwaniem potencjalnych kooperantów i inwestorów zainteresowanych współpracą z wystawcami, a następnie organizują ich pobyt w Poznaniu. W trakcie targów odbywa się seria wcześniej umówionych spotkań. Taka formuła zwiększa efektywność wystąpienia na targach i skraca czas dotarcia do kontrahentów.
Korzyści dla zwiedzających:
-
kompletna, syntetyczna i neutralna informacja
-
doskonała porównywalność ofert
-
możliwość obiektywnej oceny
-
54% gości odwiedza targi, aby obejrzeć nowe produkty lub usługi
-
48% zwiedzających poszukuje informacji
-
40% pragnie być na bieżąco z nowymi technologiami
-
15% odwiedza targi, aby nawiązać kontakty biznesowe.
Interaktywność:
-
targi stanowią okazję do dialogu i wymiany opinii
-
nowi klienci - na targach nawiązuje się pierwsze kontakty z potencjalnymi klientami
-
obecni klienci - targi umożliwiają odświeżenie kontaktów oraz prowadzenie dialogu z klientami podczas spotkań face to face
-
dawni klienci - na targach odnawia się kontakty z byłymi klientami, mając okazję do przedstawienia nowej oferty.
Efekt synergii:
Efekt synergii można osiągnąć poprzez jednoczesne wykorzystanie wielu różnych usług. Targi umożliwiają:
-
pozyskanie nowych klientów,
-
kompilację bazy danych nowych klientów
-
wzmocnienie kontaktów z klientami
-
wprowadzenie na rynek nowych produktów i usług
-
demonstrację i promocję produktów
-
sprzedaż produktów
-
tworzenie wizerunku firmy
-
tworzenie i wzmocnienie marki
-
zwiększenie zainteresowania mediów.
Ponadto targi są doskonałym miejscem na:
-
poznanie oczekiwań klientów
-
uzyskanie natychmiastowych opinii o produktach firmy
-
znalezienie lokalnych przedstawicieli i dystrybutorów produktów
-
prezentację produktów w oparciu o wszystkie pięć zmysłów.
Korzyści dla wystawców:
-
zademonstrowanie obecności firmy na rynku (twierdzi tak 83% badanych),
-
prezentacja nowych produktów ,
-
podtrzymanie kontaktów z dotychczasowymi klientami,
-
wymiana i pozyskanie informacji,
-
pozyskanie nowych klientów,
-
wzrost znajomości i doskonalenie wizerunku firmy,
-
wzrost znajomości produktów,
-
rozpoznawanie życzeń klientów,
-
zawieranie umów sprzedaży,
-
wpływanie na decyzje klientów,
-
wzrostu świadomości na temat produktu,
-
wymiany oraz zbierania informacji o rynku,
-
rozpoznania życzeń klientów, wywierania wpływu na decyzje klientów,
-
zawierania umów sprzedaży.
Dla naszych uczniów będzie to okazja do zapoznania się z nowinkami z zakresu motoryzacji. Udział w targach przynosi wymierne efekty, targi pozwalają na jednoczesną realizację wielu zamierzonych celów i pomagają w tworzeniu i pielęgnowaniu kontaktów osobistych, które są tak ważnym czynnikiem sukcesu w dzisiejszej, konkurencyjnej rzeczywistości. Dlatego tak wiele wiodących firm uznaje targi za ważny element strategii marketingowej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego