POKL

Zdjęcie Artykułu

„Szkoły dobrych umiejętności” Wyjazd studyjny do Krakowa na gastro targi HORECA.

W marcu 2013 roku rozpoczął się projekt „Szkoły dobrych umiejętności” realizowany przez Powiat Lubelski na podstawie umowy zawartej z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.

 
 
Głównym celem projektu jest podniesienie jakości kształcenia i atrakcyjności oferty edukacyjnej szkół zwiększające szanse 900 uczniów do zatrudnienia na rynku pracy poprzez wdrożenie programów rozwojowych w 15 szkołach zawodowych Powiatu Lubelskiego.
 
Projekt skierowany jest do uczniów następujących szkół: Technikum w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Niemcach; Technikum Mechaniczne, Technikum, Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 1 w Zespole Szkół im. Mikołaja Kopernika w Bełżycach; Technikum Rolnicze, Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 2 w Zespole Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Bełżycach; Technikum, Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół Zawodowych Nr 1 im. mjr. Henryka Dobrzańskiego w Bychawie; Technikum w Zespole Szkół w Niedrzwicy Dużej; Technikum Samochodowe, Technikum Mechaniczne, Technikum i Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół Techniki Rolniczej im. Wincentego Witosa w Piotrowicach; Technikum Pszczelarskie oraz Technikum Żywienia i Gospodarstwa Domowego w Zespole Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Praktycznego
w Pszczelej Woli.
 
Wsparcie dla uczniów w ramach projektu realizowane jest poprzez umożliwienie im uczestnictwa w następujących zajęciach pozalekcyjnych oraz pozaszkolnych:
  • Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z matematyki, języka angielskiego, języka polskiego,

  • Laboratorium ECDL – zajęcia ECDL CORE,

  • Pozalekcyjne języki obce zawodowe,

  • Pozalekcyjne dodatkowe zajęcia specjalistyczne: Pracownia pozyskiwania dodatkowych produktów pszczelich, Szkolne Pracownie Diagnostyki Samochodowej, Atelier Smaku, Warsztaty spawalnicze,

  • Pozalekcyjne zajęcia Pracowni Procesów Cyfrowych,

  • Doradztwo edukacyjno-zawodowe i praktyki zawodowe w przedsiębiorstwach.

Projekt obejmuje również wsparcie dla 31 nauczycieli poprzez:
  • przeszkolenie 7 nauczycieli z zakresu egzaminator ECDL,

  • przeszkolenie 7 nauczycieli z zakresu sporządzania potraw kuchni polskiej i świata,

  • przeszkolenie 4 nauczycieli z zakresu spawalnictwa metodą TIG,

  • przeszkolenie 6 nauczycieli z zakresu diagnostyki samochodowej,

  • przeszkolenie 7 nauczycieli z zakresu opanowania technik DTP.

Projekt „Szkoły dobrych umiejętności” z pewnością pomoże podnieść poziom nauczania w szkołach Powiatu poprzez lepsze dostosowanie ich programów do potrzeb rynku pracy i wyposażenie uczniów nie tylko w szeroką wiedzę, lecz przede wszystkim w praktyczne umiejętności niezbędne podczas poszukiwania pracy i po jej rozpoczęciu. Dzięki niemu młodzi ludzie mogą zdobyć dodatkowe kwalifikacje potwierdzone odpowiednimi certyfikatami, a szkoły odpowiednio przeszkoloną kadrę, jak również nowoczesny sprzęt multimedialny i pomoce naukowe, które będą służyć jeszcze kolejnym pokoleniom młodzieży.
 
Koszt projektu wynosi 3 443 202,00 zł, w tym wkład własny Powiatu Lubelskiego wynosi 413 184,24 zł.
 
 
W ramach pozalekcyjnych dodatkowych zajęć specjalistycznych planowane są wyjazdy studyjne. Uczniowie zrekrutowani do Atelier smaku dodatkowo wezmą udział w Gastro Targach w Krakowie; uczestnicy Szkolnej pracowni diagnostyki samochodowej wyjadą do zakładów produkujących pojazdy samochodowe oraz na Targi Motoryzacyjne do Poznania.
 
W związku z tym, że w październiku rozpoczęły się zajęcia Atelier smaku, 40 uczniów z dwóch szkół, tj. z ZST im. T. Kościuszki w Bełżycach i ZSR CKP w Pszczelej Woli, miało okazję uczestniczyć w corocznych Międzynarodowych Targach HORECA. Impreza ta odbyła się w terminie 13-15 listopada 2013 r.
 
Podczas 21. edycji Międzynarodowych Targów Wyposażenia Hoteli i Gastronomii HORECA, połączonej z 12. edycją Targów Artykułów Spożywczych i Napojów dla Gastronomii GASTROFOOD oraz 11. edycją Międzynarodowych Targów Wina w Krakowie ENOEXPO, bogatą ofertę z zakresu wyposażenia hotelu, restauracji, małej gastronomii, artykuły spożywcze, wyjątkowe produkty regionalne i wina z całego świata zaprezentowało ponad 320 wystawców z różnych stron świata.
 
Na powierzchni ponad 7 tys. m2 spotykało się w Krakowie blisko 300 wystawców z kraju i zagranicy. Na targach prezentowana jest pełna oferta wyposażenia dla restauracji, barów, kawiarni, cukierni, stołówek, pizzerii oraz hoteli i innych obiektów noclegowych, a także artykuły spożywcze i napoje dla gastronomii oraz wina z całego świata. W trakcie Targów, oprócz prezentacji sprzętu do kuchni, hotelu i gastronomii, odbyły się liczne wykłady i szkolenia branżowe prowadzone przez ekspertów, degustacje produktów regionalnych, win, aromatycznych kaw i herbat.
 
Swoje umiejętności prezentowali mistrzowie – najlepsi bariści w Polsce, m.in. Elżbieta Citak (dwukrotna Mistrzyni Polski Coffee in Good Spirits 2011 i 2012) oraz Barbara Szparagowska (Wicemistrzyni Coffee in Good Spirits 2012). Wybrano także najlepszy ekspres do kawy dla gastronomii.

Kolejna edycja Targów HORECA® odbędzie się w Międzynarodowym Centrum Targowo-Kongresowym EXPO Kraków.
Nowy obiekt będzie jednym z najnowocześniejszych w Polsce i największym na południu kraju ośrodkiem wystawienniczym, który zapewni klientom oraz zwiedzających doskonały komfort. Znacznie podniesie rangę organizowanych wydarzeń i z pewnością przyczyni się do rozwoju Targów HORECA.
 
Wyjazd studyjny na targi gastronomiczne okazał się niezwykle cennym doświadczeniem umożliwiającym uczniom zapoznanie się z najnowszymi technologiami gastronomicznymi. Udział w tak prestiżowej imprezie daje możliwość zdobycia wiedzy i umiejętności niemożliwych do zrealizowania w czasie zajęć stacjonarnych realizowanych w szkołach.
Wyjazd okazał się cudownym przeżyciem, który na pewno zostanie w ich pamięci na długo. Być może wśród uczniów biorących udział znajdował się przyszły restaurator.
Grupa w ramach wyjazdu miała zagwarantowany również transport, noclegi i wyżywienie.
 
W najbliższych dniach 30 uczniów biorących udział w zajęciach diagnostycznych w ramach projektu „Szkoły dobrych umiejętności” wraz z opiekunami wyjedzie do Poznania na Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne MOTOR SHOW. W dniach 27 – 30 marca uczniowie będą uczestniczyć w największej w Polsce imprezie motoryzacyjnej, która poza niespotykaną nigdzie indziej ofertą wystawców, zaskakuje liczbą wydarzeń towarzyszących i rozmaitych atrakcji. Nasza grupa dołączy do grupy 100 000 zwiedzających, grona 1 000 przedstawicieli mediów oraz 200 wystawców, którzy będą tam obecni.
 
Międzynarodowe Targi Poznańskie to największy ośrodek wystawienniczy w Polsce.
 
Infrastruktura MTP to:
 
  • 16 przestrzennych, klimatyzowanych hal – 110 tys. m2 powierzchni ekspozycyjnej,

  • teren otwarty profesjonalnie przygotowany do lekkiej zabudowy – 35 tys. m2,

  • komfortowe przestrzenie do rozmów i spotkań biznesowych oraz do wypoczynku,

  • 81 klimatyzowanych, doskonale wyposażonych sal konferencyjnych o dużych możliwościach aranżacji,

  • zaplecze bankietowe,

  • 24-godzinny strzeżony parking (blisko 1000 miejsc parkingowych); parking obsługuje pojazdy osobowe, dostawcze, ciężarowe i autobusy;

 
Korzyści z udziału w targach
 
Pełnowymiarowość wystąpienia:
  • ekspozycja na miarę planów i potrzeb

  • spektakularna prezentacja nowości

  • pokazy zastosowań produktu

  • spotkania z kontrahentami

  • konferencje prasowe

Efektywność zwrotu inwestycji:
  • Badania Exhibition & Event Association of Australia (Stowarzyszenia Targowego Australii) pokazały, że średnie wydatki w wysokości 9% budżetu marketingowego firmy poniesione na uczestnictwo w targach przynoszą zysk w formie 23% wzrostu działalności.

  • Według badań CEIR (Center of Exhibition Industry Research, FEBELUX): Federations of Fairs and Exibitions in Belgium and Luxemburg):

              - 76% gości targowych ma określony plan działania 
              - 48% potencjalnych transakcji omówionych na targach nie  wymaga dalszych wysiłków ze strony sprzedającego, aby zakończyć je pomyślnie
              - finalizacja potencjalnych transakcji omówionych na targach kosztuje 56% mniej niż
                tradycyjne wizyty u potencjalnych partnerów handlowych.
 
Kompleksowość oferty:
  • pomoc fachowej kadry

  • pełna aranżacja targowego wystąpienia, od budowy stoiska, poprzez organizację prezentacji, konferencji, po akcje promocyjne i reklamowe

  • rozbudowany serwis i najwyższa jakość

Matchmaking:
  • badania rynku, raporty branżowe

  • wyszukiwanie potencjalnych kandydatów do współpracy, inwestorów i kooperantów

  • organizacja spotkań z wytypowaną grupą partnerów handlowych

  • przygotowanie i obsługa misji handlowych

  • pomoc w działaniach marketingowych i promocyjnych

  • organizacja spotkań w ramach Klubu WTC i Międzynarodowych Giełd Kooperacji: w matchmakingowych spotkaniach w roku 2003 wzięli udział przedsiębiorcy z 17 krajów - Belgii, Białorusi, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Izraela, Kanady, Kazachstanu, Łotwy, Niemiec, Rosji, Słowacji, Ukrainy, USA, Wielkiej Brytanii i Włoch.

 
Targi Poznańskie wiele miesięcy przed rozpoczęciem wybranych targów zajmują się wyszukiwaniem potencjalnych kooperantów i inwestorów zainteresowanych współpracą z  wystawcami, a następnie organizują ich pobyt w Poznaniu. W trakcie targów odbywa się seria wcześniej umówionych spotkań. Taka formuła zwiększa efektywność wystąpienia na targach i skraca czas dotarcia do kontrahentów. 
 
Korzyści dla zwiedzających:
  • kompletna, syntetyczna i neutralna informacja

  • doskonała porównywalność ofert

  • możliwość obiektywnej oceny

  • 54% gości odwiedza targi, aby obejrzeć nowe produkty lub usługi

  • 48% zwiedzających poszukuje informacji

  • 40% pragnie być na bieżąco z nowymi technologiami

  • 15% odwiedza targi, aby nawiązać kontakty biznesowe.

Interaktywność:
  • targi stanowią okazję do dialogu i wymiany opinii

  • nowi klienci - na targach nawiązuje się pierwsze kontakty z potencjalnymi klientami

  • obecni klienci - targi umożliwiają odświeżenie kontaktów oraz prowadzenie dialogu z klientami podczas spotkań face to face

  • dawni klienci - na targach odnawia się kontakty z byłymi klientami, mając okazję do przedstawienia nowej oferty.

Efekt synergii:
 
Efekt synergii można osiągnąć poprzez jednoczesne wykorzystanie wielu różnych usług. Targi umożliwiają:
  • pozyskanie nowych klientów,

  • kompilację bazy danych nowych klientów

  • wzmocnienie kontaktów z klientami

  • wprowadzenie na rynek nowych produktów i usług

  • demonstrację i promocję produktów

  • sprzedaż produktów

  • tworzenie wizerunku firmy

  • tworzenie i wzmocnienie marki

  • zwiększenie zainteresowania mediów.

Ponadto targi są doskonałym miejscem na:
  • poznanie oczekiwań klientów

  • uzyskanie natychmiastowych opinii o produktach firmy

  • znalezienie lokalnych przedstawicieli i dystrybutorów produktów

  • prezentację produktów w oparciu o wszystkie pięć zmysłów.

Korzyści dla wystawców:
  • zademonstrowanie obecności firmy na rynku (twierdzi tak 83% badanych),

  • prezentacja nowych produktów ,

  • podtrzymanie kontaktów z dotychczasowymi klientami,

  • wymiana i pozyskanie informacji,

  • pozyskanie nowych klientów,

  • wzrost znajomości i doskonalenie wizerunku firmy,

  • wzrost znajomości produktów,

  • rozpoznawanie życzeń klientów,

  • zawieranie umów sprzedaży,

  • wpływanie na decyzje klientów,

  • wzrostu świadomości na temat produktu,

  • wymiany oraz zbierania informacji o rynku,

  • rozpoznania życzeń klientów, wywierania wpływu na decyzje klientów,

  • zawierania umów sprzedaży.

 
Dla naszych uczniów będzie to okazja do zapoznania się z nowinkami z zakresu motoryzacji. Udział w targach przynosi wymierne efekty, targi pozwalają na jednoczesną realizację wielu zamierzonych celów i pomagają w tworzeniu i pielęgnowaniu kontaktów osobistych, które są tak ważnym czynnikiem sukcesu w dzisiejszej, konkurencyjnej rzeczywistości. Dlatego tak wiele wiodących firm uznaje targi za ważny element strategii marketingowej.
 
 
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
 
Powrót