PROW

Zdjęcie Artykułu

Tradycyjne i lokalne produkty powiatu lubelskiego w sieci

Projekt „Tradycyjne i lokalne produkty powiatu lubelskiego „w sieci” ma na celu promocję lokalnych produktów i rzemiosła. Kluczowym zadaniem postawionym w trakcie jego realizacji było stworzenie unikalnego serwisu www.tradycyjne.lu, w którym użytkownik odnajdzie informacje o lokalnych smakach, tradycyjnych wyrobach, przepisach oraz producentach samych produktów.

Fundusz: Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013

Program: LEADER

Działanie: Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju dla małych projektów

Dziedzina: Inicjowanie powstawania, przetwarzania lub wprowadzania na rynek produktów i usług, których podstawę stanowią lokalne zasoby, tradycyjne sektory gospodarki lub lokalne dziedzictwo, w tym kulturowe, historyczne lub przyrodnicze, albo podnoszenie jakości takich produktów lub usług - z wyłączeniem działalności rolniczej

 ODWIEDŹ STRONĘ: WWW.TRADYCYJNE.LU

Beneficjent: Powiat Lubelski

Wartość projektu: 60 024,00 zł

Dofinansowanie 38 509,31 zł

Okres realizacji: 2015

 

Projekt „Tradycyjne i lokalne produkty powiatu lubelskiego „w sieci” ma na celu promocję lokalnych produktów i rzemiosła. Kluczowym zadaniem postawionym w trakcie jego realizacji było stworzenie unikalnego serwisu www.tradycyjne.lu, w którym użytkownik odnajdzie informacje o lokalnych smakach, tradycyjnych wyrobach, przepisach oraz producentach samych produktów. W serwisie zamieszczono również informacje dotyczące aspektów prawnych oraz samych produktów dostępnych na obszarze LGD Kraina Wokół Lublina - ich historii, sposobie wytwarzania oraz ich fotografie. W czasie prac nad powstaniem serwisu udało się nawiązać kontakt z osobami i producentami produktów, które zawarto w serwisie. Zamieszczenie produktów w serwisie jest dobrowolne i ma na celu aktywizację mieszkańców z obszaru LGD Kraina Wokół Lublina.
 
Działania w projekcie określił powstały w trakcie jego realizacji dokument pn. „Strategia działań i zarządzania kampanią PR” gdzie wskazano: grupy docelowe, materiały reklamowe, działania marketingowe, bazy mediów, źródła informacji wykorzystywanych w kampanii oraz plan spotkania inaugurującego.
 
Mając na uwadze najnowsze trendy oraz większą identyfikację serwisu i samego projektu opracowano specjalne logo, wzmacniającego i utrwalającego wizerunek produktów „Krainy Wokół Lublina” jako „marki” lokalnej. Ponadto nakręcono krótki film promocyjny służący promocji serwisu i produktów w nim zawartych, który dostępny jest na płytach DVD oraz w Internecie w serwisie youtube.
 
Wśród dodatkowych działań zrealizowanych w ramach projektu przeprowadzono akcję PR w mediach: w radiu Lublin (spoty emitowane w dniach: 25-27.03.2015 ), w mediach społecznościowych (na portalu Facebook) i lokalnych (Dziennik Wschodni – artykuł z dnia 25.03.2015, Tygodniku Nowy Tydzień w Lublinie – artykuł w wydaniu 23.03.2015 r. oraz artykuł w Gazecie bełżyckiej - gdzie nagłośniono Kiermasz połączony z utworzeniem portalu dającego możliwość zapoznania się z produktami oraz możliwościami ich nabycia. Informacja na temat Kiermaszu Wielkanocnego oraz spotkania inaugurującego uruchomienie portalu prezentowana była również Internecie (m.in. strony: Powiatu Lubelskiego, portalu Informacyjnej Agencji Samorządowej, stronie Dziennika Wschodniego, stronie Kuriera Lubelskiego, stronie LGD Kraina Wokół Lublina, stronie Muzeum Wsi Lubelskiej, stroniewww.lublin112.pl itp.). Dodatkowo wydrukowano plakaty informujące o Kiermaszu, które kolportowane były w urzędach gmin powiatu, LGD Kraina Wokół Lublina, u producentów produktów oraz na terenie samego miasta Lublin.
 
Podsumowaniem działań projektowych była organizacja Kiermaszu Wielkanocnego Powiatu Lubelskiego połączonego z uroczystą prezentacją serwisu, który odbył się 29 marca w Niedzielę Palmową na ternie Muzeum Wsi Lubelskiej. Przybyli goście mogli zapoznać się z tradycją i zaopatrzyć w lokalne specjały. W ramach Kiermaszu odbył się briefing prasowy dla mediów. Następnie odbyło się spotkanie inaugurujące powstanie serwisu.
 
Każdy przybyły na spotkanie otrzymał pamiątkowy zestaw upominkowy (płyta DVD z filmem promocyjnym, długopis, opaska samozaciskowa, smycz), ponadto równolegle w budynku Ratusza każdy zainteresowany mógł spróbować produktów tradycyjnych i lokalnych z terenu powiatu lubelskiego.
 
Relacje z imprezy prezentowały m.in. stacje telewizyjne TVP Lublin (Panorama Lubelska), Wschodnia TV, Agro Wieści oraz Polsat News, Radio Lublin. Relacje zdjęciowe i opisy z przedsięwzięcia ukazały się na licznych witrynach m.in. Gazecie Wyborczej, Dzienniku Wschodnim, serwisie www.lublin112.pl.
W kiermaszu udział wzięło blisko 40 wystawców. Na stołach można było znaleźć paszteciki niedrzwickie, cebularze, całuski pszczelowolskie, pierogi gryczane i drożdżowe i wiele innych ciekawych przysmaków z terenu powiatu lubelskiego.
 
 
 
Powrót