Moduł biologiczno- chemiczny – przygotowany został przez uczniów klasy 3al i 3bl: M.Karwowską, A. Janczarek, K. Toruń i M. Kamińskiego pod opieką mgr A. Biernackiej i mgr A. Plak. Uczniowie przedstawili prezentację „Jak słyszymy”. Uczestnicy warsztatów poznali drogę przechodzenia fal dźwiękowych w uchu, dowiedzieli się także, jaki wpływ na zdrowie człowieka ma nadmierny hałas. Na koniec wzięli udział w mini-konkursie na temat budowy i funkcjonowania ucha. Zaprezentowano również przykłady reakcji chemicznych, którym towarzyszą efekty dźwiękowe np.: spalanie wodoru i acetylenu. Wzbudziło to zachwyt uczestników warsztatów.
Moduł geograficzny – uczniowie obejrzeli prezentację na temat trzęsień ziemi przygotowaną przez uczennice klasy III al Klaudię Ceglarz i Klaudię Dudek pod opieką merytoryczną mgr W. Kołtuniewicz i wzięli udział w konkursie wiedzy o trzęsieniach ziemi.
Moduł z fizyki – przygotowali uczniowie kl. 2a,2b i 3a pod kierunkiem mgr M. Mergo. W trakcie tej części warsztatów uczniowie mieli możliwość zobaczenia doświadczeń dotyczących fal i drgań: dyfrakcję i interferencję fal na wodzie, rezonansu akustycznego wytworzonego za pomocą kamertonów. Największym zainteresowaniem cieszyły się doświadczenia: „grające kieliszki” oraz „tańcząca świeczka”. Uczniowie gimnazjum samodzielnie wytwarzali „falę na sznurze”.
Na zakończenie warsztatów odbył się mini- konkurs matematyczno- fizyczny przeprowadzony przez uczniów klasy 3b pod kierunkiem mgr M. Dubil. Gimnazjaliści mogli sprawdzić poziom swojej wiedzy na temat fal, dźwięków i drgań oraz wykazać się umiejętnością szybkiego przeliczania jednostek i wykonywania obliczeń matematycznych.
Wszyscy uczestnicy otrzymali zaświadczenia potwierdzające udział w warsztatach.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |