Wspomniane spotkanie odbyło się w ramach zajęć „Problematyka archiwalna w praktyce instytucji lokalnych i samorządowych”, podczas którego studentom krótko przedstawiono obowiązujące jednostkę akty prawne regulujące zakres i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych i archiwalnych w Starostwie Powiatowym w Lublinie. Omówiono obieg dokumentu od strony praktycznej, począwszy od jego wpływu, aż do chwili kiedy staje się on własnością archiwum zakładowego Starostwa Powiatowego w Lublinie. Zwrócono także szczególną uwagę na rolę koordynatora czynności kancelaryjnych i archiwisty w tym procesie, wskazując na zalety i wady wykonywania tego zawodu. Studenci mieli możliwość zobaczenia Punktu Obsługi Klienta, Kancelarii Ogólnej i archiwum zakładowego oraz organizacji pracy w tych punktach.
Obie strony uczestnicząc w tym przedsięwzięciu wyraziły swoje zadowolenie i chęć dalszej współpracy.